Πολλά παιδιά, κυρίως στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου χαρακτηρίζονται από τους γονείς και τους δασκάλους ως «ζωηρά», «υπερκινητικά», ή «απρόσεκτα».
Πότε όμως τα χαρακτηριστικά αυτά πρέπει να αρχίζουν να μας προβληματίζουν;
Παναγιωτοπούλου Αγάθη - Ειδική Παιδαγωγός στις
Πολλά παιδιά, κυρίως στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου χαρακτηρίζονται από τους γονείς και τους δασκάλους ως «ζωηρά», «υπερκινητικά», ή «απρόσεκτα».
Πότε όμως τα χαρακτηριστικά αυτά πρέπει να αρχίζουν να μας προβληματίζουν;
Καρτάνου Ηρώ - Λογοθεραπεύτρια στις
Από την ενδομήτριο ακόμα περίοδο, το έμβρυο βάζει αντανακλαστικά το μεγάλο δάκτυλο στο στόμα. Από εκείνη τη στιγμή ξεκινάει η προετοιμασία του βρέφους να δεχθεί και να επεξεργαστεί την τροφή του!
Από τη στιγμή της γέννησης μέχρι και τα δύο τους χρόνια, τα παιδιά περνούν το επονομαζόμενο κατά Φρόιντ στοματικό στάδιο.
Καστρίτη Ασημίνα - Εργοθεραπεύτρια στις
Το σακίδιο του παιδιού σας είναι ένας σημαντικός σύνδεσμος μεταξύ του σπιτιού και του σχολείου. Ωστόσο, εάν το παιδί σας αντιμετωπίζει θέματα οργάνωσης, μη μπορώντας να βρει αυτό που χρειάζεται μέσα στη σχολική τσάντα, αυτός ο σύνδεσμος καταρρέει.
Καραγιάννη Νικολέτα - Ειδική Παιδαγωγός στις
Η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) περιγράφει παιδιά που έχουν πρόβλημα διάσπασης της προσοχής τους και σωματικής υπερδραστηριότητας. Αυτό μεταφράζεται συμπεριφορικά ως ανικανότητα ρύθμισης της συμπεριφοράς.
Παρδάλη Ανδριάνα - Ειδική Παιδαγωγός στις
Η πιο σημαντική δυσκολία στην επεξεργασία του γραπτού λόγου που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με δυσλεξία ή μαθησιακές δυσκολίες γενικότερα αφορά στον τομέα της ανάγνωσης. Η δυσκολία αυτή, συνήθως, εμφανίζεται στην αποκωδικοποίηση, την ευχέρεια και την κατανόηση.
Μετάφραση: Μαφρέδα Μαρίνα - Παιδοψυχολόγος στις
Αναρωτιέστε συχνά γιατί επαναλαμβάνετε την ίδια φράση στα παιδιά σας τουλάχιστον 5 φορές χωρίς καμία ανταπόκριση; Γιατί καταλήγετε να τα σύρετε στο μπάνιο και ακόμη δεν έχετε βρεί τρόπο να τα καταφέρετε? Μπορεί κάτι τέτοιο να ακούγεται ακραίο, ωστόσο πολλοί γονείς αντιμετωπίζουν καθημερινά το ίδιο πρόβλημα: μα γιατί δεν με ακούει;
Παρδάλη Ανδριάνα - Ειδική Παιδαγωγός στις
Η δυσορθογραφία είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία που συνίσταται στην ύπαρξη πολλών ορθογραφικών λαθών στη γραφή λέξεων και προτάσεων, καθώς και στην αυθόρμητη γραπτή έκφραση (σύνταξη παραγράφου). Η ειδική μαθησιακή δυσκολία της ορθογραφίας δεν σχετίζεται απαραίτητα με τη νοητική ικανότητα του παιδιού. Συνήθως εμφανίζεται σε παιδιά με φυσιολογική νοημοσύνη. (Βογινδρούκας, Γρηγοριάδου, 2003).
Μετάφραση: Βασιλειάδου Κατερίνα - Λογοθεραπεύτρια στις
Το παρακάτω σύντομο άρθρο αποτελεί μετάφραση από το “Myths about stuttering” - Stuttering Foundation of America (2009) και μας παρουσιάζει κάποιους μύθους σχετικά με τον Τραυλισμό, καθώς και την αντίστοιχη πραγματικότητα που θα πρέπει να γνωρίζουμε, ώστε να αντιλαμβανόμαστε την πραγματική διάσταση της δυσκολίας.
Μετάφραση: Βασιλειάδου Κατερίνα - Λογοθεραπεύτρια στις
Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα περισσότερα παιδιά που τραυλίζουν επωφελούνται έχοντας τον χρόνο να μιλήσουν σε έναν ρυθμό που τους εξασφαλίζει καλή ροή. Παρακάτω δίνονται συμβουλές για το πως οι ενήλικοι μπορούν να βοηθήσουν το παιδί που τραυλίζει να έχει καλύτερη ροή.
Ντινοπούλου Βάνα - Παιδοψυχολόγος στις
Μία από τις πιο στρεσογόνους περιόδους στη ζωή των εφήβων αποτελεί αναμφισβήτητα η περίοδος των σχολικών εξετάσεων, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για την τάξη της Γ’ Λυκείου και τις πολυσυζητημένες πανελλήνιες εξετάσεις. Η χρονιά αυτή είναι εξαιρετικά αγχωτική για τους περισσότερους μαθητές.
Καραγιάννη Νικολέτα - Ειδική Παιδαγωγός στις
Η μετάβαση των νηπίων από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο θεωρείται μια από τις κρισιμότερες περιόδους της παιδικής ηλικίας. Η περίοδος αυτή σηματοδοτεί ιδιαίτερα έντονες αλλαγές τόσο στην προσωπικότητα του παιδιού όσο και στο οικογενειακό και κοινωνικό του περιβάλλον.
Ντινοπούλου Βάνα - Παιδοψυχολόγος στις
Οι περισσότεροι γονείς μιλάνε καθημερινά για όρια στις σχέσεις τους με τα παιδιά. Βασανίζονται από ερωτήματα, όπως «Πρέπει να βάλω όρια στο παιδί μου;», «Προσπαθώ να του βάλω όρια αλλά χωρίς αποτέλεσμα», «Τον αφήνω να κάνει ό, τι θέλει όμως και πάλι έχει ξεσπάσματα θυμού». Γιατί άραγε τα όρια είναι ένα από τα κυρίαρχα αιτήματα των γονέων;
Λούτα Ιουλία - Εργοθεραπεύτρια στις
Η καθημερινότητα των παιδιών σήμερα είναι πολύ έντονη και κουραστική. Τα παιδιά, στην προσπάθειά τους να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του οικογενειακού και σχολικού περιβάλλοντος, εκδηλώνουν ποικίλες αντιδράσεις σαν αποτέλεσμα της συναισθηματικής φόρτισης και του στρες που βιώνουν.
Καραγιάννη Νικολέτα - Ειδική Παιδαγωγός στις
Όλοι οι γονείς που έχουνε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, αλλά και εκείνοι που δεν εντάσσονται σε αυτή την κατηγορία, έρχονται ενίοτε σε σύγχυση και αναρωτιούνται αν θα ήταν ορθό να περιορίσουν τις αθλητικές δραστηριότητες των παιδιών τους, προς όφελος του διαβάσματος και της καλύτερης επίδοσής τους στο σχολείο.