ΜΑΡΟΥΣΙ 2106122395 ΧΑΛΑΝΔΡΙ 2106755865 ΜΕΛΙΣΣΙΑ 2106137458 ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2106080083
10  δραστηριότητες για ενίσχυση της αδρής κινητικότητας!

10 δραστηριότητες για ενίσχυση της αδρής κινητικότητας!

Αδρή κινητικότητα είναι η ικανότητα ενός ανθρώπου να εκτελεί δραστηριότητες που απαιτούν την ενεργοποίηση μεγάλων μυών ή μυικών ομάδων. Κοινώς αδρή κινητικότητα είναι η βάδιση, το μπουσούλημα, το πήδημα, το ρολλάρισμα, το τρέξιμο κλπ. Επίσης θα έλεγε κανείς πως είναι η αρχή για την οργάνωση και την εκτέλεση πιο εκλεπτισμένων κινήσεων οι οποίες είναι απαραίτητες στην καθημερινής ζωής του ανθρώπου.

Οι δεξιότητες της αδρής κινητικότητας αναπτύσσονται σταδιακά από την ηλικία των 2-3 μηνών, όπου το βρέφος σηκώνει το κεφαλάκι του ψηλά για να εξερευνήσει το περιβάλλον και στηρίζει το βάρος του σώματος του στα χεράκια του. Μέσω του παιχνιδιού επιφέρεται καλύτερος συντονισμός μερών του σώματος ώσπου το παιδί φτάνει στην ηλικία των 6 ετών και μπορεί να κάνει πιο σύνθετες κινήσεις που απαιτούν περισσότερη ακρίβεια.

Το παιδί πρέπει να έχει αναπτύξει σε κατάλληλη ηλικία δεξιότητες που αφορούν την σταθερότητα του σώματος, την ισορροπία, την μεταφορά βάρους έτσι ώστε καθημερινές δραστηριότητες όπως το ντύσιμο, το σκαρφάλωμα, το περπάτημα, το πέταγμα και η υποδοχή της μπάλας και πολλές άλλες δραστηριότητες που αποτελούν το πρόγραμμα ενός παιδιού να του δώσουν την δυνατότητα να έχει την απαραίτητη αυτοπεποίθηση και να νιώθει χαρούμενο μέσα σε μία ομάδα.

Ορίστε λοιπόν κάποιες δραστηριότητες για την εξάσκηση του παιδιού σας:

  1. Παιχνίδι με το σχοινί
    Τοποθετούμε δύο στρώματα στο έδαφος και καθόμαστε αντικριστά με το παιδί. Το παιδί κρατά με τα δύο του χέρια τη μια άκρη του σχοινιού και εμείς την άλλη. Με το σύνθημα το παιχνίδι ξεκινά. Τραβούν και οι δύο προσπαθώντας να διαταράξουν ο ένας την ισορροπία του άλλου. Προσέχω να στηρίζω το σώμα μου στα γόνατα και να διατηρώ τον κορμό μου όρθιο και ευθεία.

  2. Διαπέραση εμποδίων
    Τοποθετούμε στο έδαφος δύο κώνους και βάζουμε ένα σχοινάκι – ξύλο- ραβδί σε ύψος 5-10 εκατοστά από το έδαφος. Ζητάμε από το παιδί να το περάσει πηδώντας με τα δύο πόδια ενωμένα. Προοδευτικά μπορούμε να αυξήσουμε το ύψος του εμποδίου όσο κρίνουμε ότι χρειάζεται ανάλογα με το ύψος του παιδιού.

  3. Παιχνίδια με τη μπάλα
    Τοποθετούμε δύο στρώματα στο έδαφος και καθόμαστε αντικριστά με το παιδί. Το παιδί και εμείς πρέπει να κάνουμε πάσες με τα δύο χέρια χρησιμοποιώντας μια μπάλα μαλακή και ελαφριά. Προσέχουμε τη στάση του σώματος μας. Διατηρούμε την ισορροπία και στηριζόμαστε στα γόνατα. Αργότερα αφού εξασκηθούμε σε αυτό το παιχνίδι προοδευτικά δυσκολεύουμε το παιχνίδι αλλάζοντας την θέση μας. Αρχικά στηριζόμαστε στο δεξί πόδι, αργότερα στο αριστερό τέλος κάνουμε βαθύ κάθισμα στο οποίο πρέπει να μείνουμε ακίνητοι.

  4. Τρέξιμο σε ευθεία γραμμή
    Χαράζουμε δύο παράλληλες γραμμές μήκους 10 μέτρων και απόστασης μεταξύ τους 1,20 μέτρα. Στο τέλος του διαδρόμου τοποθετούμε ένα νήμα στο ύψος του στήθους του παιδιού. Το παιδί πρέπει να περπατά ανάμεσα στις δύο ευθείες. Στην συνέχεια πρέπει να περάσει προσεκτικά κάτω από το νήμα χωρίς να ακουμπήσει το σώμα του σε αυτό. Όσο περνά η ώρα ενισχύουμε το παιδί να περπατά όλο και πιο γρήγορα και στην συνέχεια να τρέχει όλο και πιο γρήγορα.

  5. Μίμηση ζώων
    Ζητάμε από το παιδί να μας αποδώσει ότι κάνει ένα ζωάκι όπως το περπάτημα του ελέφαντα, το πήδημα του καγκουρό, πέταγμα του πουλιού, ο βάτραχος, το φίδι, η χελώνα, ο κάβουρας κλπ.

  6. Περπάτημα «πιγκουίνος- γάτα»
    Ζητάμε από το παιδί να περπατήσει σε ευθεία γραμμή στις μύτες (γάτα) μέχρι τον τοίχο χωρίς να ακουμπήσει κάτω το υπόλοιπο μέρος του ποδιού και να επιστρέψει περπατώντας στις φτέρνες (πιγκουίνος). Όσο περνά η ώρα ενισχύουμε το παιδί να περπατά όλο και πιο γρήγορα.

  7. Παιχνίδι με κάρτες
    Φτιάχνουμε 8 κάρτες από τις οποίες η κάθε μία αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη κίνηση. Για παράδειγμα: 1) κύκλος :ανοίγω τα πόδια, 2) τετράγωνο: βάζω τα πόδια στο πλάι, 3)τρίγωνο: κάνω ρολλάρισμα όπως ένα βαρέλι, 4) σταυρός: σηκώνω τα χέρια ψηλά, 5) Χ: κάνω τούμπα, 6) 1: στέκομαι στο ένα πόδι, 7) οριζόντια γραμμή: ξαπλώνω στο πάτωμα, 8) 2: πηδάω ψηλά.
    Δείχνω στο παιδί μία – μία κάρτα και εξηγώ ποια κίνηση πρέπει να κάνει σε κάθε σχήμα και αριθμό. Αρχίζει το παιχνίδι ξεκινάμε δείχνοντας λιγότερες κάρτες οι οποίες θα έχουν μια συγκεκριμένη σειρά και σε αργό ρυθμό, στην συνέχεια δείχνουμε μπερδεμένες τις κάρτες αλλά ο ρυθμός δεν αλλάζει, αργότερα δείχνουμε μπερδεμένες τις κάρτες με πιο γρήγορο ρυθμό. Καθώς το παιδί εξοικειώνεται με το παιχνίδι και κατακτά τις πρώτες κινήσεις προσθέτουμε και τις υπόλοιπες κάρτες.

  8. Παιχνίδια σε τραμπολίνο και κρεβάτι
    Ζητάμε από το παιδί να κάνει διασκεδαστικές ασκησούλες πάνω στο τραμπολίνο και αν δεν έχουμε τραμπολίνο δεν πειράζει υπάρχει και το κρεβάτι μας. Ορίστε κάποιες από αυτές:
    • Πηδώ πάνωστο τραμπολίνο με κλειστά πόδια.
    • Πηδώ πάνω με ανοιχτά τα πόδια.
    • Κάνω jumpingjacksδιατηρώντας τον έλεγχο στα χέρια και στα πόδια αλλά και τον ρυθμό.
    • Μένω πάνω στο τραμπολίνο με το ένα πόδι για 10sec.
    • Κάνω κουτσό πάνω στο τραμπολίνο για 10sec.
    • Πηδώ από το τραμπολίνο κάτω στο πάτωμα ή σε στρώμα με κλειστά τα πόδια.
    • Πηδώ από το πάτωμα ή το στρώμα πάνω στο τραμπολίνο με κλειστά τα πόδια.

  9. Πίστα«Survivor»
    Δημιουργούμε μια πίστα εμποδίων η οποία θα έχει μια μεγάλη διαδρομή που θα πρέπει να περάσει το παιδί ακουμπώντας το σώμα του πάνω σε μια σανίδα χρησιμοποιώντας μόνο τα χέρια του. Αργότερα θα πρέπει να κάνει έρπειν μέσα σε ένα τούνελ το οποίο θα καταλήξει σε μια δοκό ισορροπίας. Αφού λοιπόν περάσει τη δοκό φτάνει σε ένα παζλ 5-8 κομματιών και καταλήγει σε παιχνίδι bowling.

  10. «Αυγομαχία»
    Παίρνουμε μεγάλα κουτάλια και τοποθετούμε πάνω τους μεγάλα πλαστικά αυγά ή βρασμένα αυγά. Ζητάμε από το παιδί να περπατήσει σε μια συγκεκριμένη διαδρομή που έχουμε σκεφτεί με το χέρι τεντωμένο κρατώντας το κουτάλι με το αυγό. Για να δυσκολέψουμε το παιχνίδι μπορούμε να βάλουμε κάποια εμπόδια στη διαδρομή. Επίσης μπορούμε να πάρουμε και εμείς μέρος στο παιχνίδι αυτό και να ανταγωνιστούμε ποιος θα φτάσει πρώτος χωρίς να έχει πέσει το αυγό κάτω πράγμα που θα δώσει περισσότερο κίνητρο και χαρά στο παιδί.

Βιβλιογραφία-Πηγές:

  • familylife.gr , «Προοδεύοντας» Joan O’ Connor & Elsie Yu μετάφραση Δ. Σφετσιώρης – Εκδόσεις Παρισιανου , « Ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων με προσέγγιση εννοιών χώρου σε παιδιά προσχολικής ηλικίας» Διδακτορική διατριβή της Αγγελική Τσαπακίδου, www.learningdisabilities.about.com

Παιδαγωγικό Κέντρο

  • Αρχική
  • αρθρα
  • 10 δραστηριότητες για ενίσχυση της αδρής κινητικότητας!
Τροποι Πληρωμης
  • Μετρητοίς
  • Κατάθεση σε Τράπεζα
  • POS
Αποδεκτές Κάρτες POS
Ακολουθηστε μας στα Social Media
Περιοχες Εξυπηρετησης
Μελίσσια, Αγία Παρασκευή, Μαρούσι, Χαλάνδρι, Νέα Πεντέλη, Παλιά Πεντέλη, Ανθούσα, Γέρακα, Κηφισιά, Κάτω Κηφισιά, Νέα Κηφισιά, Νέα Ερυθραία, Βαρυμπόμπη, Πάτημα Χαλανδρίου, Πεύκη, Βριλήσσια, Νέα Ιωνία, Νέο Ηράκλειο, Ηράκλειο, Βόρεια Προάστια, Αθήνα, Ψυχικό, Νέο Ψυχικό, Παλιό Ψυχικό, Γαλάτσι, Χολαργός, Παπάγου, Γλυκά Νερά, Νέα Μάκρη, Ραφήνα, Ντράφι, Παλλήνη, Σπάτα, Αχαρνές, Παιανία, Κορωπί, Νέα Φιλαδέλφεια, Λυκόβρυση, Εκάλη, Διόνυσος, Δροσιά, Σταμάτα, Άνοιξη, Άγιος Στέφανος

Copyright © 2017
Παιδαγωγικό Κέντρο
All rights reserved.