Skip to main content

WISC-III: Ψυχομετρικό Εργαλείο Αξιολόγησης

WISC-III Τεστ Αξιλόγησης
  • Περιγραφή

    ΤΕΣΤ Αξιολόγησης του Δείκτη Νοημοσύνης
  • Ηλικίες Χορήγησης

    Από 6 έως 16 ετών
  • ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ

    50-70 λεπτά
  • Ειδικότητες που το χορηγούν

    Επαγγελματίες Ψυχολόγοι με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος
  • Σταθμισμένο στην Ελλάδα

    ΝΑΙ

Η κλίμακα WISC III (Wechsler Intelligence Scale for Children) θεωρείται παγκοσμίως το πιο αξιόπιστο και έγκυρο ψυχομετρικό εργαλείο αξιολόγησης των γνωστικών λειτουργιών στα παιδιά. Το τεστ αυτό κατασκευάστηκε από τον David Wechsler το 1949. Το 1998 το Ψυχομετρικό Εργαστήριο του Τομέα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών πραγματοποίησε τη στάθμιση της κλίμακας WISC-III για τα ελληνικά δεδομένα.

Το WISC III είναι κατάλληλο για παιδιά ηλικίας 6 – 16 ετών. Αποτελείται από 6 λεκτικές και 7 πρακτικές επιμέρους κλίμακες που η καθεμία εξετάζει μια διαφορετική πλευρά της νοημοσύνης, όπως για παράδειγμα, τη λογική αφαιρετική σκέψη, τη βραχυπρόθεσμη ακουστική μνήμη, την ευχέρεια λόγου, την χωρική αντίληψη, τη γραφο-κινητική ικανότητα, τον οπτικο-κινητικό συντονισμό, την κατανόηση κ.α. Από την αθροιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων προκύπτει ένας ψυχομετρικός δείκτης γνωστός ως «Πηλίκο Γενικής Νοημοσύνης», ο οποίος εκφράζει σφαιρικά το νοητικό δυναμικό του παιδιού. Ταυτόχρονα, μέσω της δοκιμασίας WISC III αντλούνται πληροφορίες και για στοιχεία της προσωπικότητας του παιδιού που, ενδεχομένως, επιδρούν αρνητικά στην πρόοδό του.

Το Τεστ WISC-III, επομένως, περιέχει όλα τα δομικά και ψυχομετρικά χαρακτηριστικά των κλιμάκων νοημοσύνης του David Wechsler. Αποτελεί ένα ζωτικής σημασίας διαγνωστικό εργαλείο που συνεισφέρει αποτελεσματικά στην αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών, δυσλεξίας, νοητικής καθυστέρησης, προβλημάτων αναπτυξιακού τύπου ή προβλημάτων προσαρμογής και κοινωνικοποίησης. Μετά την αξιολόγηση και εφόσον κρίνεται αναγκαίο, μπορεί να εφαρμοστεί ένα αποτελεσματικό εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης προσαρμοσμένο στις ανάγκες του κάθε παιδιού, με σκοπό την πρόληψη και την αντιμετώπιση πιθανών δυσκολιών που επηρεάζουν την επίδοσή του.