Skip to main content

ΔΙΑΧΥΤΕΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ

Πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμαβασης

Οι «Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές» αναφέρονται σε ομάδες ανθρώπων που έχουν κοινή άποψη για τα πράγματα, βλέπουν τον κόσμο και σκέφτονται με τον ίδιο ιδιαίτερο τρόπο, με κυρίαρχα χαρακτηριστικά την μειωμένη κοινωνική αλληλεπίδραση και επικοινωνία και την συγκεκριμένη επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά. Είναι ανάγκη να κατανοήσουμε τον τρόπο σκέψης και αντίληψης των ατόμων αυτών, καθώς και την εν γένει στάση τους απέναντι στη ζωή και στον κόσμο, ώστε αφενός μεν να δικαιολογήσουμε την συμπεριφορά τους, αφετέρου δε να βοηθήσουμε στη βελτίωσή τους, αν αυτό κρίνεται απαραίτητο.

Μετά την αξιολόγηση του παιδιού από τη διεπιστημονική ομάδα καθορίζονται:

  • Εξατομικευμένο πρόγραμμα για κάθε παιδί
  • Διαφορετικός στόχος για κάθε παιδί
  • Ιδιαίτερο προγραμματισμό δραστηριοτήτων, προσαρμοσμένο στις δυνατότητες, αδυναμίες και ιδιαιτερότητές του.


Οι Τομείς Δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται στα προγράμματα πρώιμης παρέμβασης του Κέντρου μας είναι:

  • Κοινωνική Ανάπτυξη:

    Η εκπαίδευση κοινωνικοποίησης βοηθάει το παιδί:
    • να μετριάσει και να βελτιώσει τη δύσκολη συμπεριφορά του
    • να γίνει ανεξάρτητο (μέσω της αυτοεξυπηρέτησής του)
    • να αναπτύξει κοινωνικές δεξιότητες
    • να ακολουθεί εντολές
  • Ψυχοκινητική ανάπτυξη:

    Βασικές δραστηριότητες για τη βελτίωση της ψυχοκινητικής ανάπτυξης είναι:
    • η στάση του σώματος
    • η κινητικότητα
    • ο συντονισμός
    • η ακρίβεια των κινήσεων
    • ο χωρο-χρονικός προσανατολισμός
    • η χωρο-σωματική οργάνωση κ.α.
  • Νοητική ανάπτυξη:

    • Ανάπτυξη της αντίληψης, της προσοχής, της μνήμης, μέσα από προγραμματισμένες δραστηριότητες.
    • Διδασκαλία επιμέρους νοητικών διαδικασιών με εκπαιδευτικά εργαλεία παρέμβασης μέσω ειδικών δραστηριοτήτων.
  • Συναισθηματική ανάπτυξη:

    • Κατανόηση των συναισθημάτων
    • Αντίληψη των κοινωνικών νοημάτων
    • Διαχείριση των συναισθημάτων και της έκφρασής τους.

Επίσης ο στόχος μας είναι η εκπαίδευση των παιδιών με προγράμματα ανάπτυξης νέων δεξιοτήτων και γνώσεων, όπως:

  • Εκπαίδευση για χρήση τουαλέτας
  • Αυτοεξυπηρέτηση (ντύσιμο, πλύσιμο, σωματική υγιεινή, βούρτσισμα των δοντιών κ.α.)
  • Εκπαίδευση φαγητού
  • Ατομικό παιχνίδι
  • Σωματική υγεία
  • Ελεύθερος χρόνος


Το πρόγραμμα βασίζεται στις αρχές της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης Συμπεριφοράς

  • ABA
  • PECS
  • TEACH